Find den perfekte seng til dig

Den perfekte seng

Når man tænker over det er det faktisk ret tankevækkende at vide hvor mange timer vi som mennesker bruger af vores liv på at sove. Når man begynder at tænke disse tanker kan man bedre forstå vigtigheden af at man investere i en seng af høj kvalitet. Det giver lige pludselig mening hvorfor alle i sundheds faglig regi pointere at søvn har en stor effekt på vores velværd og vores samlede livskvalitet. Udover det er søvnen i allerhøjeste grad en væsentlig faktor til vores fysiske forgodtbefindende. Man taler altså således om at et dårligt søvnmønster (vel at mærke forårsaget af gener eller utilpashed under nattesøvnen) kan resultere i at man rent faktisk føler sig endnu mere træt når man vågner. Det er ikke længere muligt at føle sig udhvilet. Alle disse gener kan føre til kroniske tilstande og det er derfor altafgørende at man anskaffer sig en seng der passer til ens specifikke behov.

Her kommer elevations sengen ind i billedet. Denne type seng har et vælg af fordele og de to mest essentielle grunde til at du skal investere i netop denne senge type kan du læse om lige her. 

Få en bedre nattesøvn

For det første kan du med en elevationsseng ligge helt præcis som du har lyst til, og som du og din krop har brug for. Du kan justere sengen efter ønske og derfor kan du også guide sengen til at sørge for at du ligger så behageligt som muligt og herved får den bedste nattesøvn du kan få. Uden gener. Hvis du foreksempel er forkølet kan det tit være svært at komme til at sove ordentligt og finde ro. Det bliver muliggjort ved denne seng. Du kan løfte madrasen oppe ved hovedet og derved komme højere op så du ikke stopper for vejrtrækningen i næsen. 

Flere funktioner

En anden væsentlig grund til at vælge en elevations seng er at du som forbruger har muligheden for at bruge din seng til andet end blot at skulle sove. Hvis du godt kan lide og ligge i sengen når du skal læse kan du eksempelvis justere hovedgærdet så du ikke får ubehag i nakken og – eller ryggen. Disse gener kan nemlig i sidste ende føre til varige mén. Ligeledes gælder det hvis du vil ligge og se fjernsyn inden du skal sove.

Så hvis du også er klar til at investere i den bedste elevationsseng så er alt du skal gøre at følge dette link. 

Coronakeder du dig? Læs med her

Hvis der er én ting vi mennesker ikke er alt for gode til, så er det at underholde os selv i tider hvor vi ikke må- eller kan ses med andre mennesker. Coronavirussen har virkelig fået åbnet op en realisering for mange mennesker – vi er nogle værre flokdyr, der næsten er ude af stand til at tænke selv. 

Noget rigtig mange mennesker mærker til i en tid hvor vi ikke ses med en brøkdel så mange mennesker som man engang plejede. Det er næsten sygeligt at se folk spare til toiletpapir på de sociale medier for at få tiden til at gå, for tro mig, der findes andre meget bedre måder at få tiden til at gå på i disse tider. 

Uanset om du går i frivillig eller ufrivillig karatæne grundet smitte, så er der næsten garanti for at du går og småkeder dig. Det er bare ikke så spændende at gøre huset rent hver eneste dag. Hvis du mangler inspiration og ikke føler at den kommer ved at kigge i din https://dingadget.dk/newtons-vugge, så kan du hente lidt mere inspiration herunder.

Du burde læse – meget.

I en tid hvor det faktisk er de færreste mennesker der går og har tid til at fordybe sig i en bog er karantænen den absolutte modpol. Her bør du virkelig sætte dig ned og læse og prøve at give dig i kast med alle de bøger du aldrig har tiden til at læse før – det er desuden heller ikke sundt hvor vores sjæl- og hjerne at have en lang læseliste, specielt når vi ved at vi ikke kommer igennem den. 

En god bog kan virkelig også stjæle mange timer fra dig, og hvis det er det du er ude efter (og det er vel når du er i karantæne) så er nu tiden.

Selvstudie 

Uanset om du går og drømmer om at blive bedre til dit arbejde eller hobby, så kan du gøre det online. Der er vitterligt ingen grænse for hvor meget undervisning og hvor mange forskellige kurser der findes online – du skal ikke søge længe efter et kursus der omhandler din hobby, før at du finder et. 

Hvis du længe har gået og drømt om at fordybe dig lidt mere end hvad du er van til, så er kurser en rigtig god måde at få lidt ekstra viden ind under hatten på – specielt nu hvor du ikke rigtigt kan tage på aftenskole.  

Vil du have hund? Læs dette først

Der er vidst ikke længere nogen tvivl om det, hunden er menneskets bedste ven. Vi har set det til uigenkendelighed på film, i bøger og i vores eget liv – de små søde behårede bæster er med os igennem tykt og tyndt og sætter aldrig nogensinde spørgsmålstegn til vores beslutninger eller humør – de er bare glade for at vi er der med dem. 

At have hund kan virkelig være en af de mest skønne og givende ting man kan gøre for sig selv, men for nogen er det desværre ikke historien. Nogle mennesker misforstår desværre hvor svært det også kan være at have- og passe sådan et lille kræ og det er virkelig ikke i orden. Hvis man vælger at have hund vælger man også alle de negative ting med og fravælger nogle enkelte andre. 

Hvis du går og drømmer om en hund er der et par overvejelser som du med fordel kan- og bør gøre dig før du går ud og køber en – både for din egen, men også for hundens skyld. Den vælger jo ikke sine ejere og fortjener de bedste ejere den kan få. 

Har du råd til at holde hund?

Mange mennesker tror ikke at hunde koster specielt meget at have, og det er til dels også sandt – hvis din hund intet; Hundeudstyr, mad, vacciner og måske (i værste tilfælde) operationer skal have. 

Man ser det desværre på Animal Planet, at mange mennesker ikke anede at en hund kunne være sådan en stor udgift at have – og det medfører desværre et kummerligt hundeliv. Hvis du er en god hundeejer, og det bestræber du dig på at være, så venter du med at investere i en hund indtil du er sikker på at du har råd til uforudsete vacciner, piller eller operationer – ellers er det lidt som at adoptere et barn man bare ikke satser på bliver syg nogensinde – det er ikke i orden.

Har du tiden? 

Desværre hænder det også at folk misforstår hvor meget tid en hund egentligt kræver. Hunde skal gerne gåes med både morgen, middag og aften (alt efter størrelsen) og hvis du eksempelvis arbejder hele dagen og er flad om aftenen, så er der gode chancer for at din hund desværre ikke bliver stimuleret lige så meget som det burde – og det er ikke sundt for den. 

Sørg derfor for at som udgangspunkt have tid til din hund, hvis du køber den – det er kun fair.

Din krop er stærkest når den er sund

Bevæg dig. Ryst rump og smil til verden mens du gør det. At få en sund krop handler om at vide, hvad der gør kroppen sund og rask. Og det er der mange ting, der gør. Men start med at finde ud af, hvordan du kan lide at bevæge kroppen. Er du til rumperyst og Salsamusik?

Er du til jernstænger og Tekno? Eller er du til pilates og House? Du skal starte med at finde ud af, hvad du kan lide at lave og hvordan du kan lide at bevæge dig. Nogle mennesker er til dans andre er til løb. Og tænk også over, hvordan du gerne vil have det i kroppen bagefter din træning. En sund krop bevæger sig rigeligt, får masser af vand og spiser sundt.

Sund mad indeholder masser af frugt og grønt, både morgen, middag og aften. Start dagen med en frugt og grøntsagssmoothie, lav en salat til frokost og sørg for at få masser af grøntsager til aftensmaden. Betyder det, at man så skal holde sig helt fra de søde sager (dem vi tyer til når vi har lidt travlt, hænger lidt med mulen, keder os eller bare er i HYGGE humør).

Nej, det skal du ikke nødvendigvis, men du kan prøve at begrænse det, så det er de sunde madvarer, der fylder mest hos dig og de usunde der fylder mindst. Hvis du ikke ved, hvor du skal starte, kan du begynde at skrive alt det ned som du spiser i løbet af dagen.

Og, ja, du bliver nok overrasket over, hvad du spiser. Ofte tænker vi nemlig ikke over, at vi liiiiige fik et stykke chokolade til formiddagskaffen, lidt kage til frokost, lidt nachos inden aftensmaden og at der vist nok røg 2,5 glas vin ned (og ikke 1) i løbet af aftenen. Hav blok og pen klar og skriv alt det ned, som rammer din tunge i løbet af dagen. Når dagen er omme kan du kigge på listen og spørge dig selv, hvad du synes om resultatet. Hvis du er godt tilfreds, så lad det blive ved det. Men hvis du kan se, at der nok er for meget fedt, sukker og alkohol – ja, så kan du lige så langsomt gå i gang med at ”justere” lidt på indtaget af de forskellige mad – og drikkevarer. Start med små skridt i starten, der er ingen grund til at lave en kold tyrker, det er de færreste, der kan holde sig til en ny livsstil, hvis de lægger for hårdt ud.

Andre sider om sundhed:

  1. bedreholdning.dk
  2. engodloebetur.dk
  3. enguidetilsundhed.dk
  4. fitnessbladet.dk
  5. fitnessexperten.dk
  6. friskogsundmad.dk
  7. helseogsundhed.dk
  8. simplebalance.dk
  9. sunde-madvaner.dk
  10. sundesager.dk
  11. sundhedidanmark.dk
  12. sundhedshjaelpen.dk
  13. sundhedsmagasin.dk